Akıllı Teknolojiler

Dizel Teknolojisi

VİKARS yeni buluşu ile Dizel den Doğalgaza dönüşümün oranını % 40 -%70 arasına kadar artırdı. Ar-Ge ekibimizin sürekli gelişen proaktif çalışmaları sayesinde bunu başardık. Ayrıca müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlamak için onlarla çok yakın çalışıyoruz ve onların özel ihtiyaçlarına göre çözümler uygulayabiliyoruz.

Sistemimizin başlıca diğer faydaları, daha kolay kurulumu ve daha kolay ayar yapılmasıdır.

Diğer firmalar bu dönüşümü %10 veya %20 karışımla yapabildiler fakat VİKARS kamyonlar, otobüsler gibi ticari araçlar için en az %40-%60  karışımı oranına ulaşabilmektedir. Araçların markası, yol koşulları ve sürüş tarzına göre LPG / CNG kullanımı daha da artmaktadır. Eğer traktörler, vinçler, inşaat makineler, büyük jeneratörler gibi fazla hareket etmesi gerekmediği için fazla vites değiştirmeyen araçlar veya makineler de bu oran %70’lere kadar çıkmaktadır.

 

Diesel Motorları Çift Yakıt Dönüşüm Sistemine Çevirme Prensibi

Dizel motorlarda çift yakıtlı doğalgaz ve dizel kullanımı, doğalgazın kesilmesi durumunda bile %100 Dizel çalışma faaliyet yeteneği ile entegre edilebilir. Sistem egzoz emisyonlarını düşürmek dizel yakıt tankı çalışma süresini uzatmak, yakıt giderlerini azaltmak, motorun bakım süresini ve ömrünü uzatmak için kullanılır.

Doğalgaz turbo şarjından önce, hava filtresi sayesinde normal yanma havası ile motora girer. Önemli ölçüde azaltılmış miktarda Dizel yakıt motorun içine devam eder, çünkü bu doğal gaz için pilot ateşleme kaynağı olarak hizmet vermektedir. Bizim kontrol sistemimiz motorun enerji ihtiyaçlarını karşılamak için doğalgaz, motorin ve havanın uygun dengesini korur.

Benzinli araçlarda elektronik sıralı sistem ile kullanılan sistemle çalışmaktadır. Gaz, turbodan önce hava filtresinden turboya giden borunun üstüne verilmektedir. Hava ile karışan gaz emme sibopları sırasıyla açtığında motora karışmaktadır.

Ateşleme dizel ile yapıldıktan sonra motorda çok yüksek bir güç meydana gelmektedir. Yanmayan dizeldeki partiküllerinde daha iyi yanması sağlanmaktadır.

Kullanılan gaz pedalının basıp bıraktığı miktar oranında elektronik kontrol ünitesi gaz miktarındaki değişikliği sağlamaktadır.

Elektronik sistemimizde devre, hava miktarına ve kullanılan dizel miktarına göre sürekli gaz enjektörlerinden geçen gaz miktarını artırıp düşürerek mükemmel bir yanma sağlanmaktadır.