Otogaz Hakkında

Teknik Bilgiler


REGÜLATÖR
Görevi :

Yüksek basınçta gelen LPG'nin atmosferik basınca dönüşmesini sağlar.
Sıvı halindeki LPG'yi, motor suyunun sıcaklığından faydalanarak gaz haline dönüştürmek.
Motorun ihtiyacına göre gaz akışını sağlamak.
Motorun devrine göre gaz ayarı yapmak.


Özellikleri :

Gövde ve kapak tamamen composit alüminyum malzemeden yapılmıştır.
Su ısıtma odası, gaz odasından su/gaz muhafaza koşulu sağlanarak ayrılmıştır.
Diyafram, contalar, yaylar, ECE-R 67 .01 standartlarına göre LPG kullanımına uygun materyalden yapılmıştır.
Test basıncı 67.5 bardır.
1. Kademe çıkışında gaz akımının tamamen kapatılması bir elektrovalf ile yapılır.
Rölanti hattı ve ayarı ayrıdır.


Regülatörün elektronik ve vakumlu olarak iki tipi vardır.

Elektronik tipinde regülatörden karbüratöre giden hat kontak ile birlikte çalışır. Gaz hattı açık olsa bile elektrovalf ile gazın motora akışı kesilir.
Pnömatik tiplerde yani vakumlu regülatörlerde alt basınçtan yararlanılır. Sadece motor çalıştığında(manifoltta vakum oluştuğunda) regülatör devreye girer.


Diyafram LPG kalitesine göre 50.000-100.000 km'de değiştirilmelidir.

MULTIVALF
Görevi:

LPG tankı üzerine bağlanmaktadır,
Tanka gaz dolum işlevi yapar,
Dolum limitini ayarlar,
Tankdaki yakıt seviyesini gösterir,
LPG' yi motora gönderir,
27 bar basınçta açan basınç emniyet valfi ile tankın içerisindeki aşırı basıncı tahliye eder,
Herhangi bir nedenden dolayı, motora giden borular delinirse gaz çıkışını keserek emniyeti sağlar



-Doldurma: Yakıt alma sırasında, yakıt pompasından gelen LPG multivalften geçer. Voltran multivalfler, uzun bir dolum süresini önlemek için, LPG'nin geçişine fazla direnç göstermeyecek şekilde dizayn edilmiştir.
-Dolum Limiti: Mevcut standartlar ve güvenlik nedenleriyle depo fazla doldurulmamalıdır. Maksimum miktar deponun toplam kapasitesinin %80'idir. Kalan % 20 lik bölüm LPG buharıyla doldurulur, böylece sıcaklıktaki bir artışla beraber içindeki sıvının bütün hacmi doldurulmadan genleşebilmesine imkan sağlanır. Depoda gaz halindeki LPG için küçükte olsa bir boş hacim bırakıldığı sürece basıncın tehlikeli seviyelere yükselmesi olasılığı yoktur. Dolma işlemini doğru noktada kesebilmek için, multivalf, bu şamandıraya bağlı olan ve maksimum seviyeye ulaşıldığında LPG akışını kesen bir cihazla donatılmıştır.
-Seviye Ölçer: İki mıknatıs sayesinde depodaki LPG seviyesini ölçmek mümkündür; bunlardan biri tankın içinde olup, şamandıraya bağlı cihazlarla birleşiktir; ikncisi ise deponun dışında olup göstergeye bağlıdır. Kadran dörde ayrılmıştır ve bir bölmede rezerv için mevcuttur. Deponun konumu yüzünden okumanın zor olacağı ya da müşterinin arzu ettiği durumlarda multivalf uygun elektronik dönüştürücülere bağlanabilir. Bu dönüştürücüler, gerekli elektronik devrelere bağlanır ve yakıt seviyesini sürücüye uyarı ışıkları veya başka analog ve dijital sistemler aracılığıyla gösterirler.
-LPG Emme İşlemi: Deponun dibine doğru dönük bir emme borusu sayesinde multivalf sıvı LPG çekilmesini sağlar. Her durumda multivalf motorun ihtiyaç duyacağı maksimum sıvı değerlerinin girişine, aşırı yük kaybına neden olmadan, olanak sağlayacak geçiş bölümlerine sahiptir.
-Kesme: Multivalfin üzerinde emme ve doldurma borularını bloke etmeye yarayan iki vana vardır. Bunlar genel olarak açık konumdadır; ancak bakım işlemi sırasında ya da kaza vb. durumda kapatılabilir. Multivalfe erişim güç olduğundan, emme borusunu kolayca kapatabilmek için multıvalf üzerine elektrovalf monte edilmiştir.
Aşırı akış: Multivalfin içinde ve LPG emme borusu üzerine yerleştirilen "aşırı akış valfi" 1 bar basınç farkında akışı durdurur.

MUHAFAZA KAPAĞI VE HAVALANDIRMA BORUSU
Görevi :

oluşabilecek gaz kaçaklarının havalandırma boruları sayesinde araç içerisinden tahliye edilmesini sağlar. Multivalf kapağı sızdırmaz şeffaf plastikten imal edilmiştir. Tabanında mufun üzerine oturması için bir delik mevcuttur. Buraya sızdırmazlık için o-ring konmaktadır.
Muhafaza kutusundan iki adet çıkış olup, bu çıkışlar vent borularıyla araç dışına irtibatlanmıştır. Bir kaçak durumunda araç bagajının havalandırması sağlanmaktadır.


LPG  DOLDURMA NOKTASI
Görevi :

Dünya standartlarında imal edilmiş çok çeşitli dolum ağızları vardır.Özel pirinç alaşımından yapılmaktadır.
Gaz dolum borusunun içinde kalan gazın ,0.5 bar basınca kadar sızmaması için bir bilya ve o-ring ile donatılmıştır. Tampona monte edilmelidir.



BENZİN VALFİ
Görevi :

Benzin otomatiği ve karbüratör arasına konan, benzin akışını sağlayan veya kesen bir parçadır. Elektrovalf ile donatılmıştır.
Montaj esnasında LPG konumunda iken, benzin valfinin karbüratöre benzin geçirmemesi gerekmektedir. Motorda LPG ile benzin birbirine karışıyor ise motor zengin karışım yapacağından teklemeli çalışır. Montajda bu hususlara çok dikkat etmek gerekir.
Benzin valfine gelen elektirik devrelerinden biri (+), diğer şase (nötr) olarak bağlanır.



GAZ VALFİ
Görevi :

Bakır bir boru ile birbiri ile irtibatlandırılmış LPG tankı ve buharlaştırıcı arasında bulunan elektromanyetik kumandalı bir valftir.
Motor çalışmadığı veya benzin ile çalıştığında LPG akışını kesmektedir.
Seçici anahtardan motorun LPG ile çalışması istendiğinde benzin valfini kapat komutundan sonra regülatöre (buharlaştırıcıya) LPG gönderen elektronik bir alettir.
LPG içinde olabilecek hertürlü partikülleri tutmak için özel bir filitresi bulunur.
Valfin gövdesi basınca dayanıklı pirinç, filitresi selüloz malzeme ve özel kauçuktan imal edilmiştir.
Gaz valfi regületöre en yakın noktadan aracın gövdesine monte edilir. Aracın motor bölümüne dik bir pozisyonda monte edilir.
Gaz valfinin altında bulunan filtre mutlaka kontrol edilmeli herhangi bir problem var ise değiştirilmelidir. Filitre ömrü maksimum 50.000 km'dir.